2020 óta foglalkozok a Csepeli gyártelep központi útja mellett lévő, romos, de gyönyörű ipari épülettel. Az 1.600 m2 alapterületű, három hajós, shed-tetős, tégla homlokzatos, eredetileg földszintes ipari csarnok a Weiss Manfréd Művek első építési ütemében, az 1910-es években épült. A csarnok két traktusa biztosan eredeti, a harmadik annyira roncsolódott, hogy azt már nem tekintjük annak. Az eredeti épület homlokzatai a kor építési gyakorlata szerint, látszó tégla architektúrával, jellegzetes, egyszerű tégladíszítéssel épültek. Olyan sokszor építették át a homlokzatot, hogy eredeti nyílás és eredeti nyílászáró nincs is a házon. A shed-tető faszerkezete nagyon rossz, néhol életveszélyes állapotban volt. Az elmúlt évek során több koncepciótervet, bontási tervet, tartószerkezet megerősítési tervet és a tetőszerkezet és a fedés kiviteli tervét készítettük el. Jelen állás szerint először lesz új tetőszerkezete és fedése az épületnek és csak ezután határozzák meg az új funkciót, ami nem lehetetlen vállalkozás, de szokatlan. Az eredeti, kötőgerendás tetőszerkezetű csarnokban kb. 5,60 méter volt a csarnok szerkezeti (hasznos) belmagassága, a tervezési program szerint jelenleg az elvárt szerkezeti belmagasság 6,50 méter.
Budapest XI. kerülete a fővárosi ingatlanfejlesztések egyik legmozgalmasabb területe. A délbudai Dunapart középtávú fejlesztése szerint közvetlenül az egykori Budai Hengermalom épület előtt egy gyalogos-kerékpáros rekreációs sáv alakul ki, ami a belváros felé a Lágymányosi öből és a Kopaszi-gát irányában halad tovább és szélesedik ki. A Malom épülettől északra, a Lágymányosi öböl partján gyakorlatilag elkészült a „BudaPart” projekt, ami több százezer m2 alapterületen iroda- és lakóépület fejlesztést jelent, benne Budapest legmagasabb épületével, a MOL toronnyal. A Malom a XX. sz. elején épült, földszint + 7 emeletes, lapostetős, vasbeton pillérvázas ipari épület. A tervezési program szerint a feladatunk az volt, hogy iroda-, vagy lakófunkció fejlesztés esetén vizsgáljuk meg az épület terei és szerkezetei által biztosított lehetőségeket, nagyrészt megőrizve az épület tartószerkezeteit. A „waterfront” pozíció és a Dunapart észak felé már megvalósult, dél felé pedig a közeljövőben megvalósuló, nagyvonalú fejlesztése alapozza meg a projektet. A meglévő épülettömeget megtartandónak ítéljük, de a felső szinteken javasoljuk egy eltérő karakterű és anyaghasználatú tömeggel kiegészíteni a házat. Mindkét funkció esetén javasoljuk oldani a monotonitást és teraszok, erkélyek pozitív, valamint belső teraszok negatív térkombinációjával elegánsan komponálni a homlokzatokat. A nagy belmagasságúvá tett földszinten közösségi funkciókat biztosító tereket javaslunk létrehozi, sőt az épület belső zónájában az alagsort is érdemes bevonni ebbe a funkcióba. A munkát a LUNAKO (Lukács Dávid, Nagy Borbála, Pamela Könsgen) építész csapattal közösen csinálom.
A társasház megbízása a történeti kutatásra, majd az alapján az eredeti tetőforma és ornamentika rekonstrukciójának tervezésére vonatkozott. A Kármán Géza és Ullmann Gyula által 1900-ban tervezett díszes sarokház tetejének eredeti anyagokkal történő részleges rekonstrukcióját meg is terveztük, a kivitelezés pedig 2023-ban várható.